zaterdag 29 maart 2008

Mijn eerste sjouwer van 2008


Op het prentje staat ie dan : de sjouwer. Elke loper uit de streek weet meteen welke gemeenten ik dan doorlopen heb, voor de anderen : Wevelgem, Bissegem, Marke, Aalbeke, Rekkem en Lauwe. Het is een toerke met veel up en downs, en in mijn geval lekker lastig dus. Met een bendeke van de joggingclub zouden we morgen dit toerke lopen, maar gezien het voorspelde weer voor morgen werd dit verzet naar vandaag. Gedacht : 18 km aan 9 per uur. Het werd 20.7 km aan 10.5 per uur, maar dat had ik maar laat door. Gezien het mooie weer en 't gezelschap, was dat niet erg. Onderweg, uiteraard boven aan de sjouwer, werden we door Karine, vrouw van loper Jozef, voorzien van een uitgebreid buffet : cola, water, een speciale sportzoutdrank, zelfgebakken rijsttaart... Ne mens zou er al eens een kilometerke per uur rapper voor lopen hé... Nog een uurke later stonden we weer bij de start, zelfvoldaan en wat verwonderd van onze eigen prestatie. Mc Bride, de eerste training is binnen zunne !

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Goe bezig ... Mc Bride wordt een eitje ...
Een sjouwerke deze morgen was onverenigbaar met mijn taxibedrijf.
Volgende keer wil ik wel dat uitgebreid buffet niet mislopen.
Op mijn duurlopen is het immers steeds kinneklop.

Homer zei

Nu weet dit manneke uit de Kempen nog niet wat een Sjouwer is! Even Googelen... Weeral wat bijgeleerd se:" Niet minder dan 600.000 m³ grond werd gestapeld op 11 hectare ten oosten van de Brumierstraat. Op die heuvel werd in 1974 het monument "De Sjouwer" geplaatst, een indrukwekkende betonnen toren (35 meter hoog), ontworpen door de Brusselse architect Jacques Moeschal (die ook De Pijl, een Frans paviljoen op de Wereldtentoonstelling van Brussel in 1958 had getekend).
"

Jogginggirl zei

@Homer : voila se, weten we dat nu ook, nog even aanvullen dat de sjouwer een eerbetoon is aan de grensarbeiders (sjouwen)

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

Jij moest Gids geworden zijn in de streek , ;-) knappe training

rinusrunning zei

Zeker goed gelopen en nog meer dan gepland!.
Fijn weekend.
Groet Rinus.

RunningRonald zei

goed getraind!!! die McBride wordt een makkie

Anoniem zei

Hey dappere, binnenkort kan ik met je mee, nog een beetje trainen maar dat komt wel goed !
groetjes,
Leen

Anoniem zei

hey veerle, dacht eerst aan de sjouwersmountainbikeroute van ongeveer 47 km, 't ging een supertraining zijn anders niewaar. tot in euroloop onder voorbehoud van kwetsuren natuurlijk en anders ergens in het open bad ! see you

Anoniem zei

Leuke training, gezellig en goed afgewerkt. Meer moet da nie zijn.

Anoniem zei

Mooie training hoor. En je had het niet door? Wil zeggen dat de conditie prima is zou ik zeggen. Veel succes.

Anoniem zei

De McBrideRun wordt inderdaad een makkie. 't zal geen sjouwen worden maar genieten ;-)

Cremke zei

Niet uit de streek maar vanaf de autostrade zie je hem blinken