donderdag 27 maart 2008

[wijvenweek] Mijn huishouden

Het feit dat ik daarnet een voormiddagje aan het strijken ben geweest, zegt al veel....
Bijvoorbeeld dat ik enorm veel kleren heb ? Tja, we zijn wel met 5, maar we hebben elk maar 1 kleerkast...
Eerlijker is dat ik de strijk regelmatig laat liggen tot de plooibakjes in de garage overvol zitten, de kasten leeg staan en ik dus niet anders kan. Meestal is alles wel op tijd gewassen, maar dan blijft het gemiddeld nog een weekje in de garage liggen... Noodgevallen krijgen wel eens voorrang, maar meestal is het een duurloop van een strijk...
Koken doe ik dan wel graag, maar na elvendertig dagen is het daar weer : wat gaan we nu eens eten ? En meestal hou ik het simpel bij dezelfde gerechten, ondanks één of andere kookavond of recept uit één van de vele kookboeken. Tja, soms moet het rap gaan...
Nat kuisen doe ik wel graag, maar wellicht is dit omwille van de idee dat alles in die fase al opgeruimd is, en dat dit het einde van de poetsbeurt is ?
Met 3 kindjes, 4/5 job en wat engagementen / hobbies is het hier niet altijd 'steriel' proper, ligt niet alles stante pede op zijn plek, en wat dan nog ...
Nog een tip : Niks beters dan af en toe eens vrienden uitnodigen : ideaal om het ganse gezin te laten meehelpen !

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Bezoek vragen ?? Zelfs dat helpt hier niet om ze aan het poetsen te krijgen ;-)
Een strijkatelier is dat geen optie ? Zo kan jij ondertussen lekker wat anders doen !
gr

Anoniem zei

@Jetty : ik heb hier van die dienstencheques (via 't werk strijk af te leveren). Ben al 2 jaar bezig maar ik hou ze voor noodgevallen zoals een gebroken arm... Ergens vind ik dat ik het zelf moet doen...

Anoniem zei

Wassen en strijken, het wassen lukt nog maar strijken blijft er bij mij ook over en met 3 mannen in huis blijft het zeker allemaal liggen.
Af en toe wat werk uit handen geven is de oplossing, zo hebt je ook wat tijd voor jezelf.