zaterdag 22 maart 2008

Abdijbierloop te Ename


In Kruishoutem, niet ver van Zulte, waar Mario vorig jaar veel bloggers optrommelde om te supporteren voor zijn achteruitlopen, was er vandaag een abdijbierloop. Per gelopen rondje van 1 kilometer kreeg je een abdijbiertje van Ename. Met een maximum van 10 biertjes, beslisten Frank Spencer en ik om dan ook niet echt veel meer te lopen. We zijn incentive runners zeker ? Tussen de vele maartse buien door, is de zon een vol uur van de partij geweest. Ik had het zelfs te warm met mijn jasje aan. Frank was goed herkenbaar in zijn gele T-shirt en al gauw kwamen Bram, Bosmarmot en Free is running aansluiten. Samen liepen we de overige kilometertjes aan een rustig tempo. Het lopen op een modder - hakselpiste is dan wel goed voor de rug en schenen (geen schokken), maar 't is toch lastiger dan op de weg. De intense regen, sneeuw en hagelbuien de uren ervoor hadden 't er niet op verbeterd.... Na een warme deugddoende douche konden we onze flesjes (in mijn geval 10 blondjes) ophalen. Intussen waren er al weer nieuwe regen en sneeuwbuien verschenen. Perfecte timing dus ! En zo heb ik deze week dan toch nog enkele kilometerkes toe te voegen want de voorbije week was het er niet van gekomen. Volgende week heb ik een weekje verlof, dus ik kan het dan wel goedmaken. Alhoewel, als je geen schema volgt, kun je der ook niet aan zondigen hé :) En nu aftellen tot de klokken komen.....

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Bij mij zijn het vijf bruintjes en vijf blondjes.
Inderdaad, da' s nu eens een goeie beloning om het gure weer te trotseren.
De timing was trouwens perfect : starten na de regenvlaag en net op tijd binnen voor de hagelstenen.

Anoniem zei

Santé vanavond

Anoniem zei

Tof om je ook eens 'int echt' te ontmoeten!

Gelukkig is de vijfde bierverdelerman dan toch gekomen zodat ze eindelijk konden beginnen met uitdelen :-)
Laat ze u goed smaken!

Bram

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

ZATLAPPEN !!!!!!!!!!! grapje hoor :-) veel plezier !!en VROLIJK PASEN !!

Anoniem zei

Leuk zo', bierloopje. gelukkig maar dat je die pinten niet na elke kilometer moest gaan drinken, anders zou je gegarandeerd zat zijn thuisgekomen. Nu misschien ook!
Ik heb lange tijd geen schema meer gevolgd, maar nu ga dat toch weer eens ter harte nemen hoor, met de 10 miles en de 20 Km van Brussel in het vooruitzicht....
Groetjes

Geert

http://mijnmarathondroom.skynetblogs.be

Anoniem zei

aah plezant! succes met die 2kg tegen de zomer; da moet zéééker lukken hé :-)

Anoniem zei

Veel plezier met de biertjes. Niet allemaal ineens uitdrinken hé :)

Anoniem zei

10 blondjes?
jawadde ... volgend jaar doe ik ook mee ;-)

Anoniem zei

Veerle, ben dan maar in Veerle gaan lopen in plaats van in Wevelgem. 't was er evenzeer shitweer. maar we houden vol !
groetjes,
Leen