zondag 10 juni 2007

Mijn eerste keer*...

Omdat we niet kunnen blijven teren op die 20 van Brussel en al het feestgedruis... dan maar weer gewoon verder aan het opbouwen om te trainen voor de marathon. De voorbije weken was het soms all or nothing (week niks en dan op zondag zo'n 20 km). Deze week was het een aaneenschakeling van kleinere loopjes... Zondagavond 13, di 8, do 12 za en zo 7 tal km. Ik deed zowat een week over die marathon, nu de nog snelheid opvoeren zodat ik die in 5 uur kan voltooien...
*Gisteren voor het eerst (voor zover ik me 't toch herinner) eens geprobeerd om versnellingen in te voeren. Dus 5 rondjes traag, 1tje snel, 5 traag, 1tje snel, 5 traag, 1tje heel snel en dan rustig uitlopen. Na Brussel had ik toch lichtjes last van de knie, en om niet steeds op harde ondergrond te lopen, dan maar een piste gezocht. Spijtig dat ik niet echt dichtbij woon, zodat ik per auto ga. Anders loop ik meer heen en terug dan dat ik op die piste loop. Bovendien heeft een auto het voordeel dat het dreigende onweer geen probleem meer was (ik ben een watje ...). Nadeel is dan weer dat ik deze morgen bij de eerste regenbui er al mee ophield en zo 3 km te weinig liep.... Nog altijd beter dan niet lopen zeker ?
Aan alle papa's : geniet van uwen feestdag !

4 opmerkingen:

Bruno zei

Vorèst nen grot'n merci vo de felishitashje vo minen fièstdag
Den twiede : proficiat mè joen blogverjoardag
Den derde : proficiat mè joen jèste versnellinske
Den vierde : kwedet ni miè

Anoniem zei

Proficiat! Je zal zien dat die versnellingskes je echt veel gaan vooruit helpen qua snelheid. VOor ik met mario's schema trainde deed ik ook nooit versnellingen en het verschil is enorm! Straf bezig, die marathon komt goed!

Anoniem zei

Die versnellingen gaan je snelheid vlug opdrijven. Zo volhouden en dan komt die marathon wel goed.

Anoniem zei

Dat loopvrije weekje rust na Brussel heeft je blijkbaar deugd gedaan.
Dat zit alvast goed voor de Leiemarathon.
Bedankt voor de Leffe-motivatie bij de NVV (Nacht van Vlaanderen).
Als ik onder de 3u33' duik, ben je een bakje Leffe armer ... ik krijg precies al vleugels :-)