woensdag 22 oktober 2008

Fit op KATHO ?


Onze preventiedienst op 't werk heeft een schitterend initiatief : We kunnen onze conditie laten testen door Mensana. Zij hebben een mobiel testlabo waarmee ze tot Kortrijk komen, en we kunnen dan een inspanningstest doen (tiens, ik koos voor lopen). Aan de hand van onze bloedwaarden bepalen ze dan welk omslagpunt we hebben, aka de kritische waarde van hartslag. Hiermee kun je dan een trainingsschema bepalen (wat zij voor ons doen). Zelf kunnen we vooraf een doel ingeven. Op het einde is dan de mogelijkheid om nog eens te testen en natuurlijk willen we verbetering zien. In mijn huidige belabberde conditie (vallingen...) zal verbetering echt niet moeilijk zijn. Vraag is welk doel ik (mezelf) ga stellen.. Binnen 4 maand wil ik.... Tja wat wil ik ? Voorjaarsmarathon is een beetje hoog gegrepen vrees ik, ik spaar mijn vrije uurkes voor van de zomer ifv de Leiemarathon, maar wat moet ik daar vragen ? Halve marathon in tijd X, snelheid op kortere stukken ? Gewoon lagere hartslag ??? Misschien is het beter even af te wachten hoe ik het ervan af breng op de testen, wie weet geven ze wel spontaan advies ? Het infomoment vooraf was in elk geval al leuk en we hadden goeien drank (foto). Draagt ook bij tot een goede harstlag zeker ? (Alhoewel : daags voordien mogen we niet sporten, feesten, alcohol drinken).

Intussen zie ik op de weblogloperssite dat Rotterdam aan het winnen is qua voorjaarsklassieker en in het najaar de Leiemarathon. Rotterdam is in elk geval voor iedereen mogelijk (rap en traag), en in een stad. L'Histoire se repête cf Damme Brugge ???(onvoorbereid en toch uitzwemmen ?) Mmmm... zelfkennis....

7 opmerkingen:

Anoniem zei

We gaan inderdaad al met een mooie groep zijn op de leiemarathon. Het wordt mijne eerste en ik ga mijn ventje meepakken als fietser, kwestie van morele steun. En ivm de fitheidsbus, een heel mooi initiatief van het werk, zoek maar een mooi doel voor binnen 4mnd.
Groetjes

Anoniem zei

Sommige bedrijven of instelling zijn heel verantwoord bezig met hun personeel.
Je hoort ook anders;-(

Anoniem zei

zo'n test heb ik ook gedaan op het werk dit jaar maar zonder die lekkere dingen op de achtergrond,ze zullen dat vergeten zijn zekers????
grz
Patrick

Jogginggirl zei

@patrick ter aanvulling : eigen werkgever zorgde voor de "aangename context"

Daniëlle zei

Gaaf! Die test is ook leuk voor Fontys Fit, de afdeling bij mijn bedrijf die zorg moet dragen voor de fitheid van de Fontys medewerkers.

Euh, een halve marathon ergens half januari lopen hier bij mij. Ik weet nog wel een leuke :-)

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

Werkt Frank Spencer ook bij jullie ?? link Leffe ???

Jogginggirl zei

@Katrien : nee hoor, maar goede dingen geraken blijkbaar overal op tafel :)
@Daniëlle : welke bedoel je ? Overigens : Rotterdam is gekozen door de webloglopers als voorjaarsmarathon, zin ??? (allerlaatste zijn is daar niet echt te vrezen)