zondag 4 mei 2008

Gedaan met Bourgondiën (of toch voor even)

(Foto : Fran Libeer)
Na een mega geslaagd weblogweekend met een overheerlijk Bourgondisch menu, een lang weekend met de nodige barbecue, ijsjes, Leffes en dolce far niente... Is het deze middag tijdens een loopje tot me doorgedrongen : 't Is mei en ik heb binnenkort een 10 km en een halve marathon op het menu staan. Tijd om mevrouw weegschaal dus even weer in balans te zetten. Jess jogt gaf al 't goeie voorbeeld, zelf ben ik nog geen gram verder. Euch technisch gezien wel, maar helaas in de verkeerde richting... Mijn marathongewicht van sub 63 van september is vergezeld van enkele (1000'en)carboloading grammekes.
Het lopen op het warmste van de dag zou een bewuste strategie kunnen zijn, het zou ook kunnen dat ik lekker lang uitsliep en dat Roeland erop uit gaat deze namiddag....

Gisteren hebben we genoten van een "misselijk" makend dagje Bellewaerde. Ter verduidelijking : op of neer snel of traag, 't kan allemaal... behalve ronddraaien. Dus de kinderattractie dansende schoteltjes was er voor mij te veel aan, een roetsbaan is dan niet erg. Waar ik niet eens binnen geweest ben, da's het huis van Houdini : Je zit gewoon stil op een bank en dan draait het huis rondom u. Deze illusie heeft me een paar jaar geleden eens voor de rest van de dag alle eetlust ontnomen en geen 2 keer zunne !
Roeland en ik hebben wellicht het meest genoten van het kinderdorp, zitten op het zonnige terras met een Leffe ('t zijn daar 1/2 l) en een ijsje... We zijn het geheel 's avonds nog 'in stijl' gaan afsluiten met een frietkotbezoekje (ongeveer eens in een jaar doen we dit) te Wervik. Er staat immers in de krant dat we meer vet moeten eten...

Omdat dit een loopblog is, zou ik beter eens den draad terug oppakken. Want de eurojogging maakte al duidelijk dat de 75 km de voorbije maand niet echt denderend rendabel te noemen zijn. Het ook niet eens 10 per uur halen vond ik een teken aan de wand. In Torhout wil ik nl. wel binnen het uur arriveren, maar 't zal nog inspanning vragen, gezien het niet eens 2 weken meer is. En gezien ik Mc Bride en niet Brussel loop, zal 't gebrek aan tempo niet echt op de massa te steken zijn :)
Enfin, vandaag dan toch een goede 12 km vet-gelopen, 't is al iets hé...

5 opmerkingen:

Homer zei

Met dat warme weer smelten die calorieen er vanzelf af!!

RunningRonald zei

waterijsjes is natuurlijk nooit een probleem :))

succes met de voorbereidingen voor de McBride!

Anoniem zei

Die conditie komt wel weer terug hoor. MEt dat warmere weer zweet je dubbel zo hard en eet je meer lichtere dingen (fruit!), dus dat komt wel goed. Kom je naar gent maandag? 't Zal er gezellig zijn! Er is ook een kids run voor de kindjes (mocht dat je over de streep trekken).

rinusrunning zei

Een beetje genieten mag best wel en voor je hetr weet is het gewicht weer prima.
Groet rinus.

Anoniem zei

Niet laten ontmoedigen. Ik heb het ook moeilijk om af te vallen en ben eigenlijk al blij dat er niets meer bij komt. Maar nu met de zomerse temperaturen kan je volop genieten van lekkere slaatjes en smaakt de yoghurt veel beter.