zaterdag 16 december 2006

Alles voor de sport

Zie mij hier nu zitten genieten : de ganse keuken ruikt naar vanille (eigl. ruik je 't vanaf de voordeur)...
Uit pure toewijding voor de sport, heb ik deze namiddag 2 rijsttaarten gebakken... Om die morgen voor de wedstrijd op te eten... 'k Moet er niet bij vertellen dat er al deftig geproefd is zeker ? Voor de veiligheid heb ik al 2 stukken afzonderlijk verpakt in de frigo gestopt... Anders waren die ook al op ! De kinderen, ocharme, hebben dus tot nu moeten wachten voor hun mama eens een rijsttaart bakte (er zat geen uitdaging in zeker ?)... Maar omdat 'de sporters' nooit over frangipannetaartjes (met een goeie scheut abricozenlikeur) praten, dan maar eens een simpele rijsttaart gebakken...
Voor diegenen die plots hetzelfde idee krijgen : 2 blikken roomrijst, 8 eetlepels zelfrijzende bloem, 7 eetlepels suiker, 3 pakjes vanillesuiker en 4 eieren. Dit mengen en 45 min bakken op 175 graden.... Smakelijk (variatie kan vb. met bladerdeeg, maar dan iets meer werk)
Of natuurlijk gewoon de plaatselijke middenstand steunen....
Of het iets geholpen heeft, zal ik maandag weten te zeggen (morgenavond viert de club verder na het lopen - "de bus" nietwaar !)
Aan allen die morgen een wedstrijd lopen : succes !

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Veerle, Ik moet eerlijk bekennen, het is een openbaring nu op je blog te komen. Ik had het er eerlijk gezegd moeilijk mee om te lezen hoor, zo in het dialect. Nochtans ben ik van de streek, maar toch... Het beste he morgen (lees: straks) in Deerlijk. Groeten, Frank

Anoniem zei

Leukdat je u taal hebt gewijzigd. We komen hier zeker nog langs. Hoe was het in Deerlijk?