zaterdag 15 augustus 2009

31 km loopje te Deerlijk


Voila, nu zijn we echt bezig met marathonduurlopen. Nen keer dat het met nen 3 begint, is 't 'voor echt'. De voorbije weken waren het duurlopen van 26-27 km. Vandaag werd de 3 u grens dus gesloopt. Niet dat het aantal kilometers nu spectaculair veel meer is, maar vooral mentaal is een dertiger meer waard dan een twintiger. Lopers zijn toch rare mensen he...
Deze morgen ging ik op pad zonder Betty, want die is met Frank aan het genieten van een weekendje Nijmegen. Schoonzus Bernadette kwam recht van een zeilvakantie maar had blijkbaar niet veel last van zeebenen. Vooral de stukken bergop was ik dus op achtervolgen aangewezen. Ook Patrick liep mee, waardoor joggingclub Wevelgem met z'n 3tjes present was. Voordeel van een wandeling lopen is dat je onderweg nog wat extra gratis bevoorrading krijgt (gratis gebakje, koffie, aardbeiendrank, kriek..). De eerste stop was na 400 m al, daarna waren er stops op max. 9.5 km ertussen. Ideaal om van stop tot stop te lopen, anders is het nog 27 km, nog 22 km... Nu was het aftellen steeds korter. Ook de leuke paadjes, vb. in 't bos, maakten dat de kilometers voorbij waren voor we ze goed en wel beseften. Maar de vele heuvels in de streek maakten me toch duidelijk dat ik best geen Monschau of Cote d' Opale zou ambiëren.. pff lastig parcours !
Enfin, een dikke 3 uur later waren we terug aan de start wat een gemiddelde van net iets boven de 9/u gaf. Missie geslaagd dus, zeker met het zware terrein. Langs de Leie ligt alles gelukkig biljartvlak en zullen we geen bosklimmetjes moeten doen. Nu de beentje goed laten recupereren en volgend weekend dan misschien nog een wandeling te Bissegem. Die streek is in elk geval al wat vlakker ;-).

8 opmerkingen:

Peter zei

iets meer dan 3 uur voor 31 km zal dichter bij de 10km/u liggen zeker? in ieder geval sterke prestatie en inderdaad leuk van die georganiseerde wandelingen, vorige week liep ik de "ronde van vlaanderen" :)

Jogginggirl zei

@peter : 't was al bijna een half uur meer dus 9 per uur is voldoende hoor ;-)

Tiny zei

Dit zijn wel duurloopjes die tellen!

Danniëlle zei

Goed bezig! Monschau zou ook niets voor mij zijn hihi, sowieso midden in de zomer.

Wendy zei

Amaai, dit is inderdaad voor echt!! Die marathon gaat een makkie worden met zo'n voorbereiding!

jetty zei

Misschien ook iets voor mij zo'n wandelroutes lopen , kom ik ook aan wat meer km ;-)
Knappe dingen die jij daar neer zet !! Ben een beetje jaloers ;-)
gr

anita zei

Die wandeltochten zijn inderdaad leuk,heb dat verleden week ook ondervonden.Je bent alvast goed bezig met je trainingen.

Cremke zei

Die 30-er is nt alleen psychologisch, een goede training die je zult nodig hebben vanaf kilometer 35 in die marathon. En dat er nog wat bosheuveltjes bij lagen zal de beentjes extra goed doen. Hopelijk kan ik je volgen langs de Leie