zondag 4 augustus 2013

50 km van Torhout, 22 juni 2013

Het contact met al die loopverslaafde vriendjes bracht wat teweeg... Gaan supporteren op hun ultra prestaties is altijd wel een leuke bedoening, maar kan soms wel eens lang duren... Dus, onder het motto "nu we der toch zijn", waarom dan zelf geen kleinere afstand meelopen ?

Dus terwijl de ultra maatjes hun 100 kilometer wedstrijd liepen, deed ik intussen de 'kidsrun' van 50. Prima idee want het waren 5 rondjes van 10, en gezien er nogal wat kwebbelmaatjes meededen (ook aan de 50 overigens), was het precies of 't een lang activiaatje was.

Henk D. debuteerde op de 100 kilometer en gezien Veerle B haar tempo mij te hoog lag, koos ik om zijn tempo te kiezen voor een paar rondjes en dan wel te zien of er meer in zat. Onderweg kennisgemaakt met enkele lopers en ook 'hum' een woordeke geplaceerd. Tot groot jolijt van Nico en Belle, die ons steeds van verre hoorden afkomen. Na een goeie 30 km zat ik nog fris en stak ik een tandje bij. Intussen was de regen ook wat harder komen opzetten maar die stoorde me niet. Netjes het hoger tempo kunnen aanhouden en na 5.11 zat de kidsrun er op.

Qua voeding en drankjes, gellekes ... tja... hadden sommigen ganse eigen voorraadtafels mee, zelf hield ik het bescheiden bij een een energy bar of 2. Als sportdrank was er aquarius en dat is zowiezo al mijn eigen voorkeur, dus waarom zou ik die zelf meesleuren ... En water, cola , banaan.. was er ook. Maar 't was dan ook geen 100 km voor mij en bovendien niet eens warm, waardoor het verbruik en zweten beperkt bleef.

Daarna even naar de sporthal enkele maatjes proficiateren met hun resultaat( Dirk valt helemaal uit de gratie bij t SMC want pakt een beker op de 50 km) , een warm doucheke (want toch wel koud aan 't krijgen), een massageke .. Aauw, dat was een kinesist die serieus doorkneep ze, maar ... wel nul komma nul millimeter spier die stijf was day after, dat wel.

En daarna verder supporteren voor de 'echte'. Veerle B bleef mooi op schema en haalde haar spartathlon limiet voor de 2 de keer door in 10 u 19 te finishen en werd hiermee Vlaams en Belgisch kampioene 100 km en Henk deed het schitterend op zijn eerste 100 (iets binnen de 11 u dacht ik). Iedereen opsommen wordt beetje veel werk (dju ik heb veel maten), en gezien dit verslag een beetje erg laat na datum is, heb ik jullie 't al al zelf (online/live) gezegd intussen. Enfin ... proficiat allemaal !
(Foto van Samantha en mij : Kristof Claeys)

Geen opmerkingen: