maandag 25 november 2013

Deinze Bellem 2013

De ooit beruchte jeneverbus tussen Bellem en Deinze werd intussen vervangen door een bus met gesprekken over morfologie en dialecten... Chris R. ging haar PR aanscherpen en hoewel ik de dag zelf eigenlijk niet veel goesting had (dat warme bedje leek een veel beter idee) luisterde ik toch geboeid naar de vele tips van haar haas. Opwarmen ? Oeps, nog nooit gedaan ... Mja kan geen kwaad zeker ? 't Was koud bovendien had ik zo wat extra kilometerkes. Maar eigl. had ik nog steeds niet veel goeste...
Aan de start feliciteerde ik Filip G. met zijn prestatie op de 50 km de dag voordien en ik dacht met zijn groepje mee te lopen. Start achteraan en op 't gemak weg. Na minder dan een kilometer was ik hen al echter kwijt, blijkbaar liep ik spontaan toch iets rapper .. 't Was intussen ook zonnig en 'k had er plezier in. Na 2 kilometer zat ik al boven de 11 per uur en toen dacht ik ... gewoon voortlopen ! Op km 9 zag ik plots een bekende muts opduiken. Julie was precies aan 't stilvallen maar ik zag toen dat ik zelf al aan 12 per uur aan 't lopen was. Ola, als ik nu aan 12 blijf lopen heb ik een ferm PR ! En 't lukt wonderwel. Eindtijd 1.46.24 en nog een leuke after met de maatjes. De KSA voorzag braadworsten maar had zich een beetje misrekend in aantal, 't was dus worst in een servietje ipv in een broodje :) 

De tombola werd weer massaal gewonnen door de intussen massaal afwezigen (Dirk VT was voor het 2 de jaar op rij net te vroeg weg) waardoor op den duur X keer getrokken werd vooraleer iemand die luchtballon vlucht of Nintendo 3D XL kon winnen. En toen was er nog een speciale vermelding voor iemand die al een heel aantal wedstrijden gelopen had. Koen is lid van de organiserende joggingclub Aalter en we dachten dat ze hem publiek gingen eren met zijn 100 marathons, maar nee, ze hadden daar eentje die aan zijn 600ste (!) halve zat. Hilariteit alom :)  
(foto : Filip Geirnaert)

Geen opmerkingen: